“De gedachte van waaruit ik werk is gebaseerd op een uitspraak van Luc Stevens; eerst het kind en dan de leerling. Veiligheid kunnen bieden en kinderen ook echt zien, is de basis voor Passend Onderwijs. Het is een mooie uitdaging om samen met leerkrachten, teams en ouders te zoeken naar mogelijkheden om ieder kind de kans te geven de beste versie van zichzelf te laten worden.”
Geaccrediteerd door:

Mijn naam is Patricia Meyer. Ik ben een enthousiaste, zeer ervaren adviseur, coach en opleider die:
- scholen ondersteunt bij het creëren van een positief pedagogische schoolklimaat ; PBS, Vreedzame School, Grip op de Groep;
- leerkracht door middel van coaching in hun kracht zet en helpt de verbeterpunten te realiseren met behulp van beeldcoaching, voorheen video interactie begeleiding genoemd;
- de twee jarige opleiding tot zelfstandig (beeld) coach verzorgt en aangesloten is bij het landelijk netwerk van beeldcoaches;
- begeleidt en consulteert bij het vorm geven van het onderwijsaanbod aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes op gebied van gedrag en cognitie;
- én ook trajecten verzorgt die het onderwijs verrijken zoals: klassenmanagement, meervoudige intelligentie en coöperatief leren.
Ik heb mijn leerkrachtbevoegdheid behaald aan de Bouwman Academie in Amsterdam, met als specialisatie Montessori Onderwijs. Na een aantal jaar als leerkracht en directeur gewerkt te hebben in Amsterdamse onderwijs, ben ik mijn studie orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam gestart. Vanuit het basisonderwijs heb ik vervolgens de overstap gemaakt naar Obdnoordwest. Ruim 17 jaar begeleidde ik als onderwijsadviseur op gebied van sociaal emotionele ontwikkeling diverse teams, individuele leerkrachten, ouders en ook groepen leerlingen. met o.a. mediatie training, faalangstreductie en weerbaarheidstrainingen.
Ook als beeldcoach en opleider heb ik inmiddels vele leerkrachten gecoacht en studenten opgeleid tot beeldcoach. Door het afronden van de ECHA studie aan de Radboud Universiteit van Nijmegen, eind 2015 heb ik de titel ‘specialist in gifted education’ behaald. Mijn specialisme op het gebied van gedrag heb ik uitgebreid met kennis van- en kunde over het onderwijs aan (hoog) begaafde kinderen. Sinds 2016 ben ik deeltijd werkzaam als directeur-bestuurder bij STABOH. Daarnaast ben ik met heel veel plezier werkzaam als zelfstandig onderwijsadviseur, coach en opleider.